26Srp2013

BrCon vás může potkat kdekoliv. Nejen v Brně, ale i v Praze, Šumicích, Velké Lhotě nebo třeba v Berlíně. Protože se v Německu tento víkend konala spectristická akce Spectrology a protože se konala poměrně blízko Berlína, rozhodl jsem se, že se jí zůčastním a při té příležitosti poctím svou návštěvou zeroteam, který se v Berlíně již nějakou dobu nachází.

Cesta začala odpoledne po práci, kdy jsem zamířil na Florenc a nalodil se na žlutý autobus. Poněkud mě obtěžovala jakási českoněmeckoturecká rodinka, jejíž pubertální dcerka stálem hlasitě otravovala v těchto třech řečech svojí matku a malého bratra. Po přísném letmém pohledu však přestala a zřejmě si uvědomila své nevhodné chování. Cesta probíhala plynule, ovšem na hranicemi nás stopla německá policejní kontrola, která všem zabavila občanky nebo pasy. Asi po čtvrt hodině jsem se svého dokladu dočkal a sledoval z okénka nějakého asijského smolaře, který zjevně nečekaným testem neprošel. Cesta do Berlína pak už pokračovala bez závad. Na berlínském autobusáku Zentral Omnibus Bahnhof, zkráceně ZOB, mě čekal ellvis a já poprvé okusil berlínskou MHD. Její věk je vskutku znát, bez předešlých znalostí této vymoženosti jsem si domyslel, že už je tu narozdíl od pražského metra o nějké to desetiletí déle. Jeli jsme nadzemkou po okruhu až do ellvisova a mikeova bydliště. Přestože němeční řidiči jsou známí svým dobrým vychováním, překvapilo mě, že chodci už tak ukáznění nejsou a je tu třeba docela normální, že na křižovatce se přechází na čevenou, pokud tedy nic nejede. Stejně tak láhev otevřeného piva v ruce nebudí žádný rozruch, stejně tak na vás nekoukají jako na zjevení, pokud vypadáte trochu jinak než je běžné. Večer jsme povečeřeli výbornou slovenskou pečenou rybu a zapili ji místním pivem, které mi nepřišlo špatné.

Druhý den ráno jsme vyrazili na prohlídku města asistovanou ellvisem, který to zvládl věru dobře a viděl jsem opravdu dost zajímavých míst, od Braniborské brány přes Hitlerův olympijský stadion, jeho bývalý bunkr, Bundestag až po dominantu Berlína, televizní věž Fernsehturm (zespodu, ale příště se určitě podívám i nahoru) a nesmím zapomenout třeba na Computerspiele Museum (ale jen zvenku). Lidé v Berlíně mi přišli ne až tolik vystresovaní jako v Praze. V restauracích jsou milí a pozorní, váží si zákazníků o trochu více, než v Praze. Celkový pocit za jedna. V podledne jsme s mikem poseděli na obědě v jedné z místních čínských restaurací, kde jídlo bylo naprosto skvělé a asi tak o 50% chutnější, než v českých čínách. Cenově podobné.

V sobotu se vlakem jelo do městečka Lutherstadt Wittenberg, kde se v kulturním domě Kulturbund konal sraz spectristů nazvaný Spectrology. Prvním překvapením bylo, že tu věkový průměr účastníků byl 60+, druhým pak to, že “partyplace” byl celkem dost malý, což ale vzhledem k počtu lidí nevadilo a stůl byl k dispozici pro každého. Je také zajímavé, že drtivá většina těchto lidí jsou eMBéčkáři. Nejen díky Ingo Truppelovi, který staví klony MB02 a který byl mimo jiné také přítomný, ale i zásluhou Thomase Eberleho (známého na demoscéně pod přezdívkou FBI), který MBčka do světa prodával. MB02 tam měli snad kromě nás skoro všichni. K vidění byly i různě podomácku upravená Spectra a periferie, třeba Spectrum 128 se spínačovou klávesnicí, SAM Coupé ve skříni od Commodore 128D nebo ZX Interface 3. FBI nás uvedl do obrazu, jak to tu chodí a tak jsme poobědvali párky se zajímavou omáčkou, kterou nedovedu popsat a místní nemístní pivo, které bylo naštěstí vychlazené. Začali jsme se věnovat tvorbě párty dema, přičemž mike zkoušel propojit dva Didaktiky Gama se SIFy. Ellvis kreslil grafiku a kódoval efekt. Já jsem zhotovil hudbu, kterou ale ještě musím doma upravit, protože s ní nejsem spokojený. Stejně tak mám hotový navíc ještě font do scrolleru, který jsem matlal cestou domů v autobuse, stejně tak jako tuto reportáž. Odpoledne jsme s mikem zašli na blízké kešky, z nichž jsme odlovili jednu, i když tři z nich neměly v listingu žádný hint, čímž se dalo čekat, že to půjde snadno. Bohužel nešlo a tak mám z Německa zatím alespoň jeden úlovek. Na kešky v Berlíně se nedostalo vůbec, ale to si doufejme snad vynahradím při podzimním výletu do Berlína s Nobym. Večer se Kulturbund zavřel a byli jsme organizátorem Norbertem Opitzem doprovozeni se ubytovat do asi 1,5km vzdáleného Katolického domu. Ubytování to bylo příjemné a i se snídaní mě vyšlo na rovných 20 Euro. Po tom, co jsme se ubytovali, jsme šli do restaurace Alabama na příjemnou večeři, kde jsme zůstali až do popůlnočního času klábosením o Spectru i jiných náhodných věcech, většinou jsme mezi sebou mluvili anglickoněmeckoposunkovou řečí.

V neděli ráno jsme se dobře nasnídali, zaplatili za ubytování a vyrazili směrem ke Kulturbundu, kde se to už rojilo spectristy. Někteří ze včerejška tu už nebyli, jiní naopak přijeli. Dodělali jsme co se dalo, já nafotil pár fotek a už jsme se museli balit, abychom stihli vlak do Berlína. To jsme zvládli a po hodině a čtvrt jízdy vlakem jsme vystoupili v Berlíně a šli ještě na pivo k jednomu z mnoha místních tureckých provozovatelů hospod s Kebabem. Pak už mě jen mike s ellvisem vyprovodili na autobus, který je mimochodem plně obsazený, a já tu sedím a se slzou v oku vzpomínám na Berlín tímto reportem.

Fotky z Berlína jsou pak tady, ze sleziny tady.

2 reakcí na “BrCon aka Spectrology 2013”

1. Pěkný Brcon :)

2. Jednoznacne to bol podareny brcon a rad si ho zasa zopakujem!