20Bře2017
 

No jaký. Skvělý. Tedy, letošní ročník jsem byl velmi unavený a to se projevilo i na mé sobotní náladě, za což se všem postiženým omlouvám. Jinak co říct. Bylo to jako každý rok, něco bylo fajn, jiné věci méně. Z 65 nahlášených účastníků jich dorazilo zřejmě víc a to je dobře.

V pátek jsme dorazili kolem třetí hodiny a začali chystat audio systém a zkoušet mikrofony a nastavovat úrovně zvuku pro připojované počítače. V sále už bylo dost lidí, ale během večera stále přicházeli další účastníci. Catering fungoval bezchybně, a tak bylo k dispozici ihned pivo, limo i teplá jídla. Dostal jsem od z00ma opravenou Gamu, za což mu děkuji a vyzkouším později. PG dostal slibovaný čudlík a od Polish Atari Hackers Teamu jsme s Wotnauem dostali tričko a květinu jako vtipnou omluvu za vyhackování webových stránek, což mě velmi potěšilo. Po zahájení v podobě komické scénky Woutnaua a JtR na téma Mad Max následovala malá soutěž ve hraní hry Dragon Attack a potom moje demoshow nejlepších dem z posledního roku na ZX Spectrum, pro což mi krásně posloužilo ZX-Uno. Následovaly kvízy s Wotnauem a JtR, z něhož jeden jsem odmoderoval sám, takže si Wotnau mohl odpočinout, a byla to docela zábava. Spát jsem šel kolem půl jedné a byl jsem opravdu odrovnaný.

Ráno jsem po menším faux-pas přemýšlel, zda mám dělat nějaký realtime příspěvek, a taky jsem jej začal dělat, ale nenašel jsem žádnou utilitu pro PC, která by z bitmapy udělala basicovský program s UDG grafikou. A tak jsem na to rezignoval a jen jsem přemýšlel, jestli ještě nejít spát. Spát jsem nešel a pasivně sledoval PulkoMandyho přednášky o počítači Matra Alice a o I/O rozšíření  pro CPC Albiero. Potom se tam ještě vsunula přednáška o náhradě SIDu SwinSID s ukázkami, ale to mě moc nezajímalo a šel jsem si povídat s rEVERzem. Už nevím, co jsem řešil, ale najednou mě překvapil tuším ellvis, že máme vypadnout ze sálu a zaplatit vstupné. Tak jsem tak jako ostatní učinil a po mírných potížích začala compa. Vše šlo rychle, a i když C64 hudby zněly všechny stejně, jako když tahá kočku za ocas, přežili jsme to. Můj Atari příspěvek byl puštěn dvakrát, protože poprvé nehrál ve stereu, a tak si hudbu všichni užili. V hudbách na ZX byl můj příspěvek značně nepochopen, ale od výsledků na demoparties nelze očekávat žádný odborný názor. Vítězná hudba od X-agona byla dobrá, skladba, která skončila na druhém místě se mi nelíbí, naopak poslední místo byl můj favorit. V demo compech všechny zaujal Gasman, který celou dobu seděl za notebookem a kódoval a výsledek byl jako obvykle skvělý. Radost mi udělalo i demo od Nobyho s mou předělávkou Prodigy. I demo od Speccy.pl pro Spectrum 48K bylo dobré, ale korunu tomu všemu nasadilo demo od bad joke, neboli mě, za které jsem v neděli dostal Raster Award, což mi je stále záhadou. Po compech byla dvouhodinová pauza a pak začaly další kvízy, které byly už hodně sofistikované a z mého pohledu velmi náročné. Spát jsem šel už kolem desáté, a tak jsem se aspoň trochu vyspal, i když to nebylo nic moc.

V neděli se vstalo, snídalo a balilo. Stihl jsem ještě na bigscreenu pustit pár Speccy dem včetně celého The Path, což nebylo některými účastníky dobře snášeno, nicméně povedlo se a byl to po dlouhé době jeden z Foreverů, kdy se toto demo podařilo pustit celé na plátně. Pak bylo vyhlášení výsledků a lidé se už rozjížděli domů.

Letošní Forever nebyl z mého pohledu zlý, ale vzhledem k tomu, že jsem byl opravdu hodně unavený, neužil jsem si ho tak, jak bych chtěl. Snad se to příští rok podaří, pokud tedy další ročník bude a pokud přijedu.

[edit] Super fotky od krupkaje jsou tady a od Tornada zde. Pěkná videa od PedroSe jsou zde, tutaj, a tu.

  37 reakcí na “JAKÝ BYL FOREVER 2017”

  1. Díky za report. Přiznám se, že tvá skladba na Atari “I MET YOU IN TOKYO” se mi moc líbila. Bohužel patřím mezi laiky a ZX skladba “CIRCUS” se mi nezdála tak melodická. Pak jsem si pustil doma originál od Jarreho a musím uznat, že se Ti velmi povedla. Demčo “Bad joke” mě hodně pobavilo. Za mě byl Forever skvělý. Jako vždy jsem pokecal se spoustou lidí, zhlédl soutěžní příspěvky, zahrál si pár her na nejlepším 8-bitu ZX.

    • Já si nestěžuju, ale obecně to jen potvrzuje to, že lidi hodnotí hudby podle melodičnosti, což je průser. Hudba na Atari není zdaleka tak vypiplaná, řekl bych spíš, že je poměrně odfláknutá, než ten circus. Přesto byla úspěšnější.

      • Zajímavý názor, se kterým ale nesouhlasím. Podle mě, lidé odjakživa vnímají melodii jako stěžejní prvek hudby,
        je to to, co se ti vryje do paměti, to, co si můžeš zabroukat. Nevěřím, že bys dal přednost vymazlené dodekafonické
        skladbě před něčím, co má chytlavou melodii, harmonii a rytmus. Takhle to funguje od středověku…

  2. Forever byl super. I kdyz jsem byl porad hodne unaveny, i kdyz jsem mel 2 sqoateri na posteli :D , i kdyz se nedala hudba z C64 opet poslouchat :D i kdyz doslel snicl, i kdyz jsem poslouchal hudby mono i stereo i kdyz jsem nalezl jeden zapomenuty plakat Foreveru, i kdyz jsem dostal prazdny diplom apremyslim za co se ocenim ;D Tesim se opet az se zase uvidime a potlachame.

  3. Ode mě měl Circus nejvíce bodů, aniž bych tušil, že to je od tebe a i když chápu proč vyhrál X-Agon, tak to že Circus byl až třetí mi hlava stále nebere. Nemám pravda ani sluch ani vkus, ale tady i mě došlo, že poslouchám něco silně nadprůměrného. Snad to příště dojde i ostatním.

    A samozřejmě velké díky za komplet The Path na plátně.

  4. Zdar borci,

    já jen drobný postřeh/připomínka k music compům – nevím, jak to bývá normálně, ale minimálně 2-3 hudby musely být kvůli
    audio problémům puštěny znovu, což je dle mého průser (i moji hudbu usekl ZX player o 4 sekundy dříve). Jednak to v prvé řadě naštve autora, který se s hudbou týdny drbal, a publikum z toho nadšené taky nebývá. Chápu, že přepínání audia mezi jednotlivými 8bity není zrovna jednoduchá záležitost, ale jestli by nestálo za to před každým music compem pustit na každé platformě nějaký sound test na kanály, že je všechno OK.

    • Za useknutí může nastavení stopáže hudby 2:12 v playeru, takže veškeré stížnosti směřuj na autora playeru.

      • O mě v mém příspěvku přece vůbec nejde, jde mi o ostatní. Navrhuju pouze jednoduché řešení, které by mohlo v budoucnu předcházet tomu, aby lidé neodcházeli ze sálu a především byli spokojeni autoři s reprodukcí jejích hudeb, které je stály nemalé úsilí.

        • To je sice pravda, ale vzhledem k tomu, jak funguje soukolí Foreveru se podobných chyb vyvarovat nelze. Od tebe je tato poznámka poměrně nemístná, protože jsi se na Foreveru objevil zčista jasna po patnácti (?) letech a náhodou se něco nepovedlo a náhodou zrovna u tvé hudby a jen o blbé 4 vteřiny. TDM by ti mohl vyprávět, jak mu kdysi zprznili hudbu v compu.

          • Alane, stáčíš diskusi úplně do outu. Psal jsem, že chápu složitost přepínání audia mezi 8bity a borci jako TDM a další, kteří sestavy obsluhovali, zasluhují uznání. Navrhl jsem pouze něco, co by v budoucnu mohlo problémům předcházet.

            Teď k Tvé podpásovce – to, že jsem nebyl 15 let na žádném conu neznamená, že jsem scénu nesledoval. A nechápu, proč bych se z toho měl zrovna Tobě zpovídat, mám prostě jiné životní priority, což Ty asi nikdy bohužel nepochopíš. Navíc Ty jsi byl jediný člověk na party, který mi po těch letech odmítl podat ruku, čímž si jsi u mě ztratil poslední špetku respektu.

    • Největší chyby byly u hudebního compa pro Atari, což je ale pochopitelné, protože Bob1k zaskakoval na poslední chvíli za Xiho a nemá zkušenosti, aby dokázal všechno předvídat. Takže já se na něj nezlobím, i když v tu chvíli jsem byl poněkud rozladěný. Chyby se prostě stávají a zvlášť napoprvé.

      • Já se taky nezlobím, vím, že to dělal poprvé a chyba se stát mohla. Co by mě ale mrzelo daleko víc by bylo to, kdyby to znovu správně nepustil a jelo by se dál jakoby nic. To by mě opravdu nakrklo.

    • Ahoj!
      Mrzi ma to, zle som vypocital dlzku hudby. Opravim to aspon v release packu.
      Na druhu stranu sa chyby stavaju a podla mna Bobik zvladok atari compa fenomenalne.

  5. Nazdar chuligáni,

    To s tím Atari music kompem byl nejen průser, ale bylo to krajně neslušné, neprofesionální a řekl bych absolutně nefér k lidem, kteří také jedou z docela posledních sil aby se soustředili k hodnocení. Opakované pouštění hudby , nedej bože po jejím celém poslechu a bez jakéhokoliv komentáře lidem “vzadu” mi přišlo vlastně šílené. A to vás mám rád :)

    Je jasné, že se chyby stávají, ale je potřeba komunikovat s lidma, protože to hučení vzadu, které bylo mezi lidmi bylo opravdu krajně nesouhlasné a přitom stačila jedna věta : We are Sorry ..

    • V čem to bylo špatně? Rozhodně v tom, že hudba hrála špatně a nikdo (ani pouštějící) se nad tím nepozastavil, tzn. že si hudbu předem neposlechl. Bob!k mi říkal, že to nastevené na stereo měl, ale v posledním momentě se mu tam cosi nepřeplo (podrobnosti neznám). Bohužel to mělo nevětší dopad na mě, jakožto autora, protože jsem poznal až zhruba ve čtvrtině hudby, že to hraje nějak divně. Publikum to nevědělo, hudbu neznalo. Potom jsem šel za TDM a řekl mu, že to hrálo nějak divně, že pravý reprák byl zticha. Až pak se sthrla panika a Bob!k to pustil znova. Navíc Wotnau chybu hned ohlásil do mikrofonu. Mimochodem tohle se na Foreveru nestalo poprvé, TDM by vám o tom mohl vyprávět, že.

      • Tradicne mne na Foreverech dost vadi prebuzena audioprodukce – pak se ani neprijde na to, ze je jeden reprak zticha, bo ten druhy ho prerve. Primlouvam se za nizsi volume, a to stereo by priste poresil monitor pusteny do sluchatek – ono je neco jineho hudbu restartnout po 5 sekundach, nebo pustit celou znova…

        Ale jinak jsem rad, ze jsem se zas po letech dokopal tam dorazit :-).

        • O nějaké lepší audio se od minulého roku stará TDM a věř mi, že je to posun o k lepšímu. Samozřejmě hudba do sluchátek napomůže, můžeme o tom přemýšlet – to ale záleží na každé platformě jak si to uchopí. Hudba bylo dost nahlas, ale z důvodu, aby bylo slyšet dobře i vzadu. V pátek odpoledne jsme dělali audio zkoušku a nastavovali zvuk zvlášť pro každý počítač. To do minulého roku nebylo, starým organizátorům to nevadilo, i když dost lidem vadilo, že zvuk je na<>. Příchod TDM jako audiomastera tedy vidím jen pozitivně.

          • Posun k lepsimu to je urcite, o tom zadna. Jen bych proste byl pro jeste o trosku min decibelu, pri compu je zvukove pozadi mensi (lidi maji vypnute stroje a nehluci).

            Mozna by byl dobry test pred produkci, proste pustit pattern a at se hlasi ten, kdo to chce zesilit. Jak popada vetsina rukou, to je ta spravna uroven.

          • Dobrá, beru to jako návrh pro příští rok, klidně by to šlo i zařadit do programu půl hodiny před compy. Osobně v tom nevidím problém. Co se týče hlasitosti, každé ucho je jiné, mě to přišlo na poměry demopárty přiměřené. Byl jsem na mnoha akcích a vím, jak to mají jinde. Vyřešit by to ale měl ten tvůj návrh udělat soundcheck těsně před compy, a ono to dává i smysl, protože už budou na stole všechny nebo téměř všechny compo mašiny.

          • Taky bych se přimlouval za mírně nižší hlasitost při music compu, zdálo se mi to příliš přebuzené. To, že někteří účastníci zůstanou sedět během compa kdesi v zadních rozích sálu, je jejich problém, před pódiem je místa dost :-)

          • TDM za zvukem je posun k lepšímu a to neoddiskutovatelný a jsem za něj rád. Letos se sice nějaké to faux-pas stalo, ale i tak je toho méně než dříve, takže samá pozitiva. Osobně bych jen navrhoval se vykašlat na to co slyší lidi úplně vzadu, protože mi přijde, že dozadu se stahují během compa lidi, které to nezajímá a nehlasují (letos jsem tam ze začátku nakoukl a votesheet v těch skupinkách nevyplňoval snad nikdo, naopak tam jel hovor v plném proudu) a je pak škoda, že ti co si vezmou židli a jdou dopředu dostanou zbytečnou dávku decibelů.

          • Napr. ako zacala Atari muzika, to sme este sedeli v sale. Ale ked sa prislo na tu zavadu so stereom a zacalo to hrat znova (mimochodom rozdiel nebol az taky badatelny pretoze to hralo dost hlasne, ale chapem ze autori sa s tym srali a zasluzia si to mat odprezentovane spravne), prestali sme to psychicky davat a presunuli sme sa k bufetu, kde bola uroven hlasitosti stale dostatocna. Treba si uvedomit ze music compo je najdlhsie a byva tam asi najviac “vaty”. Udrzat pozornost je niekedy vykon. Nie je to ako obrazok, ze na to mrknes, povies si OK a za par sekund to zmizne. Neni nutne aby tam clovek sedel ako prikovany. Hlavne je, aby sa ukazovalo CISLO PRODUKCIE NA SCREENE (co bolo splnene myslim len u ZX compa) aby v tom nebol chaos, bo clovek si odskoci napr. na zachod a uz nevie co je co. A kto neni ochotny davat pozor, na toho kaslat. Je lepsie ked taky clovek hlasovaci listok nevyplni, ako keby tam mal davat nahodne cisla z povinnosti. Inak musim povedat, ze po technicko-organizacnej stranke som bol prijemne prekvapeny ze bolo minimum pruserov, prepinanie vstupov/vystupov slo hladko a zvukove ukazky a screenshoty pocas vyhlasovania, to bola vychytavka :) Je vidno ze pocas tych rokov sa to vypiplalo skoro uz k dokonalosti.

  6. Ahoj všem diskutujícím, předem se omlouvám za delší příspěvek. K tomu předesílám, že patřím mezi organizátory, takže moje názory tím jsou ovlivněné. Nicméně:

    1) Pokud jde o hlasitost hudby při compech, stál jsem při nich těsně za poslední řadou židlí v publiku (tj. nikoli vzadu v místnosti mezi lidmi, které compo nezajímalo) a říkal jsem si, že by to mohlo hrát i hlasitěji. Pak jsem něco potřeboval potřešit s Bobem a zjistil jsem, že jen o pár řad vpředu to hlasité je (byť na mě to příliš nebylo), ale dál se zvuk poměrně rychle ztlumí a pak už takový zůstává. Napadlo nás tedy včera s Logoutem při našem soukromém conu posunout celý blok sedícího publika trochu dozadu, aby první řady nebyly tak zasažené a zvuk dál byl trochu stabilnější. Na což se možná ale zase ozvou lidi s brýlemi či foťáky, že chtějí být co nejblíž k plátnu.

    Věřte tomu, že opravdu nasloucháme feedbacku a snažíme se na základě něj Forever zlepšovat, ale moje osmnáctiletá empirická zkušenost říká, že se zvukem bude vždycky někdo nespokojený.

    2) Pokud jde o jakékoli stížnosti na průběh soutěží na Atari, přímo na akci jsem to opakoval několikrát, ale teď tedy raději ještě česky: Ximu, který se obvykle stará o Atari, prasklo těsně před Foreverem slepé střevo, takže ho tahali hrobníkovi z lopaty. Jedna z prvních věcí, kterou udělal poté, co se po operaci probral z narkózy, byla, že začal řešit, co bude s Foreverem, a požádal Bob!ka, jestli by se neujal Atari sekce. Což bylo ve středu před Foreverem. Bob!k si původně s sebou vůbec nechtěl brát železo a chtěl si jet na akci odpočinout, pokecat s přáteli a dospat se, protože má mimino. Místo toho šel, otestoval svoje atárko (protože ataristi mají všechna ta svoje stereo hejblata a rozšíření paměti a kdovíco ještě), zajistil si u Krupkaje záložní (další zálohu nabídl F6, za což mu tímto ještě jednou děkuju), protože co kdyby něco lehlo (jako tuším loni Ximu), vzal si neplánovaně půlden dovolené, aby na akci něco nezvoral kvůli pozdnímu příjezdu, sehnal zdrojáky starého Rasterova prezentačního systému, který posledních X let používal Xi v nezměněné podobě, rozchodil ho a nechal si do něj od PG zkonvertovat logo letošní party, posbíral příspěvky (později se mi svěřil, že když za ním už popáté přijdou Poláci s tím, že ještě naposledy něco upravili, tak udržet všechny verze aktuální už není úplně triviální záležitost) a na rozdíl od nás ostatních, kteří s tím mají osmnáct let zkušeností, je poprvé také pustil, a podle mě odvedl vzhledem k okolnostem famózní práci. Následně se mnou ještě ve dvě ráno seděl s hlavou v dlaních s tím, jak to všechno zpackal, že to bylo poprvé a naposledy, co se v tom angažoval, a že si díky tomu začal daleko víc vážit práce organizátorů, protože teď teprve vidí, co všechno za něčím tak zdánlivě snadným jako sesbíráním příspěvků a jejich puštěním je. Pokud Xi není mutant a nemá apendixy dva, jeho problém by se neměl opakovat a příští rok by tedy průběh Atari comp mohl být ještě hladší, ale kdokoli, kdo má k letošnímu průběhu Atari soutěží jakékoli připomínky, by podle mého osobního názoru měl ty připomínky spolknout a jít Bob!kovi poděkovat za to, že nějaké compo vůbec bylo, protože Bob!k místo toho, aby si party užil a odpočinul si, přišel o půlden dovči, strávil akci organizováním a posloucháním stížností na svou adresu, a to ne proto, že by to všechno chtěl, ale protože jsme ho o to požádali a někdo to udělat musel.

    Kritizovat, co je špatně, umíme asi všichni (včetně mě), ale (snad jsem na někoho nezapomněl) za těch osmnáct let přesně čtyři lidi řekli nejen “tohle je blbě”, ale také “jestli chcete, já vám s tím pomůžu”. PCH, který nejen řekl “chtělo by to catering”, ale zařídil ho. TDM, který nejen řekl “chtělo by to zlepšit zvuk”, ale postavil za tím účelem nový stroj a donutil nás všechny otestovat zvuk a video už v pátek a nechat 95% HW permanentně ke zvuku připojených, takže přepojování zvuku už netrvá minutu až tři jako dřív, a je permanentně a velmi solidně nazvučeno individuálně pro každý stroj včetně mikrofonů. F6 se začal starat o web a pozvedl ho o několik tříd výš. A právě Bob!k, který, přestože fakt nechtěl, se o letošní compa na Atari postaral.

    • Wotnau, organizovat nieco je taka nevdacna uloha. Zacina to dlho predtym nez niekto pride a konci niekolko dni po tom, co kazdy spokojne odide. A ironicke je prave to, ze ked je vsetko 100% OK, tak si to nikto vlastne ani nevsimne, ale ked sa nieco posere, tak to kazdy riesi. Ale v podstate az na ten vypadok sterea sa nic take vazne nestalo.

      Je treba aj zo strany autorov akceptovat to, ze bez ohladu na to, kolko ste do tvorby vlozili namahy, nejaky ten technicky problem moze nastat, v compe sa moze objavit produkcia porovnatelnej alebo vyssej kvality a samozrejme, budu existovat aj ludia, ktorym sa vesmir netoci okolo toho, ze ste niecim prispeli do compa. Takze netreba byt az tak obsesivny, 8-bitova scena je okrajova subkultura a Hollywoodske celebrity to z vas neurobi. A cim je clovek starsi, tym si myslim ze viac ide hlavne o stretnutie s kamaratmi.

      K tomu napadu s posunutim publika – podla mna je vyborny, paac ta masa ludi skutocne tlmi a skresluje zvuk. Pocas hudobneho compa sa na obrazovke aj tak deje co? Hovno :) Je takmer uplne jedno kde sa clovek nachadza. A ked zacne grafika a dema, ludia sa mozu prisunut blizsie. Hudobne compo je aj tak najdlhsie a pomerne narocne na vydrz a pauza po nom pride vhod. Len je treba najst spravny balanc, aby repro sustava nebola na hranici svojich moznosti co sa tyka skreslenia.

      Este by som mal navrh k prezentacnemu systemu. Bolo by fakt dobre ukazovat VELKE cislo produkcie (myslim totalny full screen), dobre viditelne aj od vchodu. Paac niekto ide na zachod, alebo zrovna konkretnu skladbu zhodnotil uz po 30 sekundach a siel cigaretu alebo na pivo, ale nechcel by stratit prehlad o celkovom vyvoji.

      • Ahoj Baze, díky za konstruktivní komentář.

        Ke zvuku jsem se snažil vyjádřit klidně a věcně, ale už z principu vystartuju na každého, kdo bude ošklivě komentovat letošní compa na Atari. Já se Foreveru věnuju osmnáct let a za tu dobu jsem si zvykl, jak to chodí a jak ho lidi vnímají. A co si budeme povídat, kdyby mě to i s těmi negativy strašně nebavilo, tak to těch osmnáct let nedělám. Ale Bob!k se fakt nikoho neprosil, naopak my jsme prosili jeho, aby se toho ujal. Přišel kvůli tomu přesně o to, na co se ostatní nejvíc těší – čas na pokecy s přáteli -, udělal maximum možného a kritiku si nezaslouží.

        A díky za nápad se zvětšením čísel příspěvků. Předám dál.

  7. Baze: dík za postřehy. Vše by šlo udělat. Ad velká čísla, to bude zřejmě úkol pro ty, kteří dělají prezentační systémy na jednotlivých platformách (o platformě C64 taktně pomlčíme, že). Otázka je, jak se k tomu postaví. To mě btw. přivádí k tomu, že C64 stále nemá nic, během hudeb je tma, kdyby JTR neříkal čísla (mluveným názvům příspěvků jsem nerozuměl), tak ani nevím, jaká hudba v pořadí hraje.

    • V podstate ani neni nutne, aby sa obraz bral z konkretnej platformy (aj ked to by bolo autenticke). Staci nabuchat par screenov v Photoshope a ukazovat to z laptopu. Je to taka blbost, ale potesi. Ide o to ako hovoris, mat prehlad o tom aka hudba zrovna hra, pretoze to compo byva casovo najdlhsie. V idealnom svete by kazdy daval 100% pozor, ale ta masa ludi sa ukocirovat neda, staci napr. necakany telefonat a uz clovek strati nit. A ked potom nezahlasuje alebo sa pomyli, hlasovanie straca objektivitu.

      • Jak už řečeno, tu věc s velkými čísly předám dál. Mike je velmi rozumný tvor, takže to určitě minimálně zváží, a vzhledem k tomu, že Bob!k rozchodil Rasterovy zdrojáky, ani na Atari to zřejmě není nemožné.

        Pokud jde o C=64, není třeba o tom taktně mlčet – nepřítomnost prezentačního systému jde za mnou. Poté, co CreaMD složil organizaci C=64 sekce, jsem JTRa v podstatě donutil, aby se toho ujal, s tím, že já jako moderátor a tvůrce většiny programu na víc fakt nemám kapacitu. Že nakóduju prezentační systém na C=64, tvrdím poslední dva roky, ale měl jsem za to, že stížnosti na to jsou spíš už takový folklór než opravdový nedostatek. (Mimochodem, JTRa a Factora6 bych uživil jako spolumoderátory na plný úvazek, takže pokud se někdo chce ujmout C=64 sekce se vším všudy, jste vítáni.)

        Existuje nenulová šance, že budu pozván na jistou spectristickou akci v červenci, takže pokud mě předtím někdo popíchne, ať si s sebou vezmu notebook a po nocích tam natluču prezentační systém pro C=64, tak se k tomu vážně dokopu. Kodérsky to náročné není, jen mi na to nikdy “nezbude čas” (resp. priority jsou jinde). Pokud mě nikdo nepopíchne, zkusím to udržet v hlavě a udělat to stejně.

        Pokud jde o promítání z PC, svého času jsme se o tom s F6 bavili, ale je to politicky neprůchodné jak uvnitř org teamu (někteří z organizátorů mají za záležitost na hraně i moje kvízy promítané z PC), tak i z hlediska “široké veřejnosti”. Za sebe asi i souhlasím s tím, že pouštět compa z emulátoru je špatné PR. Tudíž nemám právo si na cokoli stěžovat a měl bych shut the **** up a nakódovat ten prezentační systém.

        • Wotnau, emulatory by bola svatokradez :D Ja som myslel to, ze chiptune by sla z C64, ale obraz by sa bral z PC pocas hrania tej chiptune. Ved je jedno ktora platforma vykresli ten pixel, je to len informacia. Ale mozno som taky 8-bitovy kacir :)

  8. Ahoj Diskutéři,

    k tomu Atari kompu ještě. Aby bylo trochu jasněji.

    1. Všechna čest Bobikovi že se postaral, což 99 procent lidí neudělá, ale kecat bude. A narovinu. Tohle je práce.
    2. Pokazit se vždycky něco pokazí. Jinak to nejde.
    3. Neomlouvejte si chyby, které nastaly ( já to ale dělám taky), protože Baze to napsal absolutně správně. Přestal to dávat psychicky a možná opravdu šlo jen o jedno … V klidu vstát a docela zřetelně dát lidem najevo, že se to opravdu pokakalo.
    Nepsal jsem, že je něco špatně, ale jde o to lidem vysvětlit, že se stala chyba která není příjemná .. a oni se uklidní.

    Mimochodem

    Ačkoliv skládám hudbu a mám ji rád, tak musím říct, že music compo je pro mě opravdu pekelně vyčerpávající část dne a například obrázky jsou odpočinek. Nevím, jak to mají ostatní, ale proto to píši jak to vidím z mé strany.

    A trauma z minulosti :) … Má písnička “Danger Cable” co zněla na Foreveru byla pojmenována právě proto tak, že na předchozí párty “neznámý organizátor :)” vykopl kabel při hraní mé hudby … a pustilo se to znova ? Absolutně ne. Netrvám na tom .. a netrval … ale musí alespoň zaznít ” SORRY” ..

    TDM má zvuk skvělý a hlasitost je daná poškozením sluchu každého z nás. Takže tam se potkat nikdy nemůžeme.
    S vyvážením zvuku je to asi maximum toho, co se dá v hale s počtem lidí před repráky dosáhnout. Stará se o to sám a technika je jeho. Na to nejde říct ani píp! A jako hudebník musím říct, že co audiosestava, to rozdíl jako hrom, takže za me 100%!

  9. Já se vážně zkusím zestručnit. :) Vidím rozdíl mezi omlouváním a vysvětlováním pozadí situace. Jasně, hudby F6 i PG jsme měli dát napoprvé. Jenže…

    Vzpomíná si tu někdo na první Forever? Tehdy jsem dorazil, pokecal s CVM a Ellvisem, kteří se mi pochlubili, že dorazí lidé z celkem šesti zemí, a já se jen tak mimochodem zeptal: “Takže bude všechno anglicky?” Odpověď zněla “To ešte nemáme úplně doriešené.” Kdyby to tehdy bylo doriešené, tak jsem se nikdy nestal jedním z organizátorů, protože jsem tam původně jel jako návštěvník. Na party nebyly žádné mikrofony (tři dny jsem potom nemluvil), žádný program. Všechno nové, všechno poprvé, žádná zkušenost, o kterou by se šlo opřít. A to je přesně situace, ve které se ocitl Bob!k, s mankem dalších sedmnácti ročníků zkušeností, nejen oproti ostatním orgům, ale i vám, sedmnácti roky nepřetržitého zlepšování “rozmazleným” návštěvníkům.

    Takže to jde za mnou. Že Alanovu hudbu opakujeme kvůli chybějícímu stereu, jsem ještě zahlásit stihl. Co se stalo u PG, jsem nevěděl (a myslím, že kdyby byl PG mlčel, tak mohl být ve výsledcích Alanovi blíž na dostřel, protože ano, slyšet dvakrát totéž je při hudebních compech utrpení a vede to spíš k downvotingu). Při zpětném pohledu jsem se asi měl Bobovi držet blíž a být připravený operativně hasit eventuální problémy, ale jednak mě to nenapadlo (moje vina), jednak by mu asi na sebejistotě nepřidalo, kdybych mu pořád *hrozně nenápadně* stál za zády. Čímž se omlouvám všem zúčastněným, řešil jsem to v tu chvíli, jak jsem uměl, a zřejmě ne optimálně.

    Pokud jde o Danger Cable, tak strýček Google tvrdí, že pochází z roku 2003, tudíž zmíněný incident se stal roku 2002. Přiznávám, že nevím, jestli “neznámý organizátor” jsem byl já nebo CreaMD, ale od těch dob se z nás stali opravdoví chlapi, kteří si dokáží přiznat chybu, takže ať už za to může kdokoli, tímto se ti po těch 15 letech jménem všech C=64 organizátorů hluboce omlouvám. Klidně i opakovaně. Sorry, sorry, sorry, nostra maxima culpa, sorry, sorry, sorry.

    Tak, a teď šup dělat grafiku do Želv! :-)

    • O kábel som zakopol ja. Nehrať to znova bolo správne. Dúfam a verím, že sme sa už vtedy ospravedlnili, a chápem, že to aj tak nepomôže odstrániť krivdu na duši človeka čo si chce vypočuť svoju muziku v top kvalite. Takýchto chýb sa za tie roky vyskytlo veľa. Mnohým ľudom to nehralo tak ako chceli. Nezobrazovalo ako chceli. To sa stáva.

      Baze to povedal úplne presne: “Zacina to dlho predtym nez niekto pride a konci niekolko dni po tom, co kazdy spokojne odide. A ironicke je prave to, ze ked je vsetko 100% OK, tak si to nikto vlastne ani nevsimne, ale ked sa nieco posere, tak to kazdy riesi.”

      Všetci návštevníci aj organizátori by sa už konečne mohli poučiť a prestať brat všetko ako samozrejmosť. Uznanie a vďačnosť stojí stokrát menej ako škody ktoré napácha ignorácia a nevďak.

      Tento rok som bol ako návštevník a som spokojný so všetkým po celý čas som sa dobre bavil za čo patrí vďaka orgnaizátorom aj návštevníkom. Niektoré veci ma dokonca milo prekvapili. Trebárs catering. Vôbec som nebol tento rok v potravinách. Odchádzal som šťastný a pozitívne naleadený a držím si ten pocit stále a to aj napriek tomu, že som si tam uhnal luxusný zápal horných ciest dýchacích. ;-)

  10. Ahojte, aj ja by som na tomto mieste chcel vyjadrit obdiv a uznanie Bob!kovi za to ze sa toho ujal. A vobec aj vsetkym ostatnym organizatorom. Vazim si ich pracu, viem co to obnasa a kolko stresu je s tym spojeneho, lebo aj ja to uz mam za sebou – s Norom sme organizovali celu Speccy sekciu na Demobite’95. Zozbierat sutazne prispevky, vsetky prejst a skontrolovat, urobit nejaky system prezentacie, zabezpecit a doniest techniku, pozapajat, vyskusat obraz aj zvuk (popripade hned zletovat nejaky prevodnik videa a pod.), a potom pred publikom vsetko odprezentovat. A zrovna aj teraz na Demobite 2017, ale to bola uz skor PC akcia, ine platformy tam boli len ako podruzne, takze s tym nebolo az tak vela starosti.

    Ale vratim sa este k Bob!kovi. Ked pustal sutazne prispevky, sedel som (v podstate) hned za nim, a pametam si ako to bolo s tou hudbou (asi od PG ?). Hudba normalne dohrala (aspon vsetci (okrem autora hudby) mali taky dojem) a bolo ticho, tak Bob!k isiel pustit nasledujucu hudbu, ked tu zrazu zacali po nom zozadu kricat, ze to este nebol koniec hudby. Podla mna v takyto neobvyklych pripadoch (falosny koniec hudby) je povinnostou autora dat vediet organizatorom ze hudba trva tolko a tolko, ze obsahuje pauzu ktora moze navodit dojem ze hudba skoncila, a pod. Je sice pravda, ze organizator by si take veci teoreticky mal ustrazit, ale – ruku na srdce – prakticky je to nerealne a sme len ludia a pri tom kopci starosti moze co-to uniknut.

    Inak za velke cislo sutazneho prispevku (idealne cez celu obrazovku, nech je vidno aj od bufetu) sa prihovaram aj ja, je to velmi dobra pomocka. Ohladom prezentacneho systemu pre C64 sme sa uz (pred?)minuly rok my spektristi ponukli, ze sme ochotni nejaky urobit – zvuk by siel z C64 a obraz s cislom (a nazvom) skladby zo Speccy.

    • Ad nesprávné pouštění hudeb – asi by stálo za to přidat do pravidel to, že autor musí do info txt souboru uvést i skutečnou délku skladby a zda se jedná o Stereo (u Atari).
      Ad prezentační systém – nemyslím si, že se prezentační systém na ZX pro ne-ZX platformy setká s úspěchem (zkušenosti hovoří negativně).

 Leave a Reply

(required)

(required)

Potvrď, že jsi člověk. Dvakrát. *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>